Fråga:
Hål / saknade lager (efter indragning) i 3D-tryckta föremål
Nir
2016-01-17 19:27:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Mina tryckta föremål har horisontella hål i sig (som jag ser bilden nedan): enter image description here

Detta ser inte bara dåligt ut, det gör också att objektet går sönder på det verkar.

När jag tittar noga på utskriftsprocessen kan jag se att det efter en indragning är lite tid på att hotend inte extruderar plast.

Material: PLA, skrivare Robo 3D R1 +, Slicer: Cura

Ett svar:
#1
+9
Nir
2016-01-17 19:27:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

(svarar på min egen fråga)

Problemet var inställningarna för extruderingsavstånd på Curas avancerade flik, vilket minskade värdet till 1,5 mm löste problemet.

Andra problem med samma symptom:

  • Delvis blockerat munstycke.
  • Felaktigt konfigurerade steg per mm för extrudermotorn - denna YouTube-video visar hur man testar och konfigurerar detta.


Denna fråga och svar översattes automatiskt från det engelska språket.Det ursprungliga innehållet finns tillgängligt på stackexchange, vilket vi tackar för cc by-sa 3.0-licensen som det distribueras under.
Loading...